Gdańsk to urokliwe miasto położone nad Morzem Bałtyckim, w północnej Polsce. Jest to jedno z najstarszych miast w kraju, które ma bogatą historię sięgającą tysiące lat wstecz. Gdańsk słynie z przepięknej architektury, zwłaszcza zabytkowego Starego Miasta, gdzie można podziwiać kolorowe kamienice i gotyckie kościoły. Miasto jest również ważnym ośrodkiem kulturalnym, z licznymi muzeami, teatrami i festiwalami, które przyciągają zarówno mieszkańców, jak i turystów z całego świata. Gdańsk ma również bogatą tradycję żeglarską, a słynne Stocznie Gdańskie odegrały istotną rolę w historii Polski, szczególnie w czasach Solidarności. Spacerując po nabrzeżu Motławy, można podziwiać malownicze widoki na przystanie, statki i charakterystyczne żurawie dźwigowe, które stanowią symbole miasta. Gdańsk jest też miastem o otwartym charakterze, z licznymi restauracjami, kawiarniami i sklepami, które oferują zarówno lokalne smaki, jak i międzynarodowe specjały. Nie można zapomnieć o słynnym gdańskim przysmaku – pysznych, bursztynowych piernikach, które są idealną pamiątką z wizyty w tym magicznym mieście. I to właśnie w tym mieście Potrafish miało wielką przyjemność spotkać się z nauczycielami i pracownikami szkoły Grunnskóli Hornafjarðar z Islandii.

W trakcie 5 godzinnego seminarium, w którym uczestniczyło 35 nauczycieli i pracowników szkoły poruszyliśmy kwestie istotne dla (współ)pracy islandzkich nauczycieli z ich uczniami.

Motywacja, planowanie i koncentracja – dlaczego warto być zaangażowanym i konkurencyjnym? Motywacja, planowanie i koncentracja są kluczowymi czynnikami sukcesu w różnych dziedzinach życia. Bycie zaangażowanym oznacza, że jesteśmy napędzani wewnętrznym ogniem, który motywuje nas do działania i osiągania celów. Konkurencyjność pomaga nam rozwijać się, stawiać sobie wyzwania i dążyć do przewyższania siebie. To podejście prowadzi do wzrostu osobistego i zawodowego, zdobywania nowych umiejętności i osiągania sukcesów.

Warto być zaangażowanym i konkurencyjnym w szkole, ponieważ te cechy przyczyniają się do lepszych osiągnięć, rozwijania umiejętności społecznych, budowania pewności siebie i przygotowania do przyszłych wyzwań. Pozytywny wpływ tych cech na edukację i rozwój osobisty uczniów sprawia, że warto dążyć do ich rozwijania.

Uważność vs multitasking Uważność to umiejętność świadomego obserwowania i akceptowania bieżącego momentu. Praktykowanie uważności pozwala nam skupić się na jednym zadaniu lub doświadczeniu w danym momencie, co prowadzi do większej skuteczności i zadowolenia. Z drugiej strony, multitasking, czyli jednoczesne wykonywanie wielu zadań, może prowadzić do rozproszenia uwagi i obniżonej jakości wykonywanych działań. Przełączanie się między zadaniami może zwiększać stres i zmniejszać produktywność. Dlatego warto praktykować uważność, aby skupić się na jednym zadaniu na raz i wykonywać je z większą efektywnością.

Masz władzę. Wewnętrzna siła, twój system wartości i presja grupy. Każdy z nas posiada wewnętrzną moc i kontrolę nad swoim życiem. Wewnętrzna siła pochodzi z głęboko zakorzenionych przekonań, wartości i celów, które kierują naszymi decyzjami i działaniami. Ważne jest, aby być wiernym sobie i postępować zgodnie z własnym systemem wartości, nawet w obliczu presji grupy lub zewnętrznych oczekiwań. Świadome podejmowanie decyzji i kierowanie się własnymi przekonaniami daje nam poczucie kontroli i umożliwia osiąganie satysfakcji oraz autentycznego sukcesu.

Odzyskaj spokój. Jak oczyścić się z emocji po zetknięciu się z agresorem? Po zetknięciu się z agresorem ważne jest, aby zadbać o swoje zdrowie emocjonalne i odzyskać spokój.

Nauczyciele z Islandii, korzystając z wskazówek Potrafish, zdobywają szereg cennych umiejętności w pracy z uczniami. Indywidualizując proces nauczania, potrafią dostosować się do różnorodnych potrzeb i umiejętności każdego ucznia. Tworzą interaktywne i angażujące lekcje, które stymulują aktywność uczniów. Dzięki różnorodności metod nauczania, nauczyciele oferują uczniom różne sposoby przyswajania wiedzy i rozwijają ich kreatywność. Wykorzystują język ojczysty uczniów, umacniając ich zrozumienie i umiejętności komunikacyjne. Kontekstualizacja nauki umożliwia przeniesienie zdobytej wiedzy do realnych sytuacji, co pomaga uczniom zrozumieć jej znaczenie. Jednocześnie, nauczyciele tworzą atmosferę opiekuńczą i wspierającą, dbając o wsparcie emocjonalne i społeczne uczniów. Dzięki tym umiejętnościom, nauczyciele z Islandii są w stanie stworzyć dynamiczne i przyjazne środowisko edukacyjne, w którym uczniowie mogą rozwijać się, czerpać satysfakcję z nauki i osiągać sukcesy.